Attila atya gondolatai

Nem szeretem az állóvizet, mindig keresek magamnak kalandot. Nyáron Németorszagban helyettesítettem és sok erdekes dolog törtent velem. Az évközi mókuskerék nem ennyire érdekes, de azért előfordul ilyenkor is kaland. A világról is van véleményem. Akit erdekel, mi, itt elolvashatja.

HTML

Friss topikok

Linkblog

2009.08.24. 20:18 Mikrobi

Kisebb elmenyek

Az elmult nehany napban nem irtam blogot, mert egyenkent egyik sem volt olyan erdekes, hogy erdemes lett volna. De azert mar csak összejött egy par dolog:-)

Pentek este egy üzenet vart a panzioban. Itt jart a plebanos. Mivel az nem jutott eszebe, hogy a plebanian keressen, hagyott egy levelet. Azt irta, hogy ezen heten mar itthon lesz, ha akarom, szombaton nem kell miseznem T.-ban. De hivjam fel, ha maskepp gondolom. Hat felhivtam, mert azert en szombaton is szeretnek misezni, de semmi gond, legyen ö a föcelebrans, meg legalabb talalkozunk is. Kerdeztem, hogy nincs-e kedve beszelgetni. Dehogynem! Mise utan? Mise utan. Hat szombaton szepen felöltöztem a reverenda ala is, hatha elvisz valahova. De semmi ilyen nem törtent. Mise utan bementünk a plebaniara, leültetett a fogadoszobaban es megkerdezte, hogy megkinalhat-e valamivel, pl. egy sört? Mondtam, hogy kaja elött nem szivesen, mert a fejembe szall. Nem ertett a szobol, nem kinalt semmivel. Na, hat mi ujsag? Minden rendben? Mivel lattam, hogy itt szo sem lesz közös vacsorarol, viszont a panzioban elvileg 8-ig van meleg konyha es mar igen csak fel 9 volt, hat nem sok ujsag volt.

A mise amugy tanulsagos volt, kiderült, hogy itt nem szokas mondani a "köszöntsetek egymast a beke jelevel" akklamaciot, ezert kezdtek ezek mindig olyan hirtelen mozgolodni az "Az Ur bekeje legyen veletek" akklamacio utan. Egyebkent szepen, katolikus modon misezett es az atvaltoztatast is tenyleg "für viele" szöveggel mondta. Mondtuk.

Vasarnap a H.-iek kicsit felbosszantottak. A szentleckeben Szt. Pal ugye figyelmeztette a csaladtagokat az allapotbeli kötelessegeikre. En a predikaciot a hitröl irtam, ugy epitettem fel, hogy az Oszövetsegben Jozsue (olvasmany) es a profetak is hitet követeltek, megpedig alazatos es engedelmes hitet, Jezus viszont azt szeretne, ha szeretetböl hinnenk, ezert a megalazkodasbol es szolgai engedelmessegböl el kell jutni a tiszta szeretetig. Ehhez felhasznaltam Szt. Pal szavait is az asszonyok engedelmessegeröl. Mert hiszen az ö engedelmessegük nem mas, mint az altaluk szeretett szemely kedvenek keresese. Es miert? Mert a masik is szereti öt. "Nagy titok ez, en Krisztusra es az Egyhazra vonatkoztatom." Nemcsak Szt. Pal, en is. Par bargyu asszony ebböl csak annyit fogott fel, hogy nekik engedelmeskedniük kell a ferjüknek. "Es annak nem kell nekik?" - kerdeztek. Mondom, miröl szolt a predikacio? Hat azt nem tudjak. Odaadtam nekik a beszedet, hogy kicsit tanulmanyozzak, ne egy szot ragadjanak ki belöle, hogy felhasznalhassak a feminista hülyesegeikhez.

Szombaton kaptam meg egy levelet, es bar a postast (egyben feladot, a H.-i ultratradicionalista nenit) pont elkaptam, rohant el, hogy "nem, nem, ezt ö mindenkeppen levelben akarja". Rosszat sejtve bontottam ki a levelet, ami ugy kezdödött, hogy latszik rajtam, hogy testestül-lelkestül a papsagnak szenteltem magamat, barcsak püspök es papa lenne belölem. A többi tul bonyolultan volt fogalmazva, ezert nem kinlodtam vele, hanem elmentem futni. Amikor visszajöttem, kiszotaraztam. Egy elemzes volt az itteni munkamrol "sokak velemenyet összegyüjtve". Ennek ellenere teljesen pozitiv volt, csak ket dolog nem tetszett benne. Egyreszt nem szeretem, amikor maganemberek "sokak velemenyere" hivatkoznak, nem kell a paprol pletykalni. Jot sem. Masreszt az effele elemzesek, jellemzesek keszitese nem a hivek feladata. Ha visszautasitom a mult vasarnapi kavemeghivast, vagy nem a szaja ize szerint beszelek nekik, akkor most rossz jellemzest kaptam volna? Na mindegy, vegül is a szandek jo volt, a jellemzes jo volt, ne bantsuk:-)

Közben a szabadidömben egyre többet foglalkozom az eReppel is, szeretnek visszakerülni a parlamentbe. Sajnos a ket nagy part elegge elnyomja a többit, de hatha.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://attilaatya.blog.hu/api/trackback/id/tr721338034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kyos 2009.08.29. 23:54:00

Nem tudom pontosan, hogy mikor jelent meg a misék végén ez a fajta kézfogásos "köszöntés", de én nagyon nem vagyok megbarátkozva vele, hogy egyszercsak az emberek elkezdenek körbeforogni...
Azt, aki pedig inkább kimarad ebből, rögtön mindenki a szeme sarkából figyeli, hogy na ez micsoda békétlen alak lehet.
süti beállítások módosítása