Attila atya gondolatai

Nem szeretem az állóvizet, mindig keresek magamnak kalandot. Nyáron Németorszagban helyettesítettem és sok erdekes dolog törtent velem. Az évközi mókuskerék nem ennyire érdekes, de azért előfordul ilyenkor is kaland. A világról is van véleményem. Akit erdekel, mi, itt elolvashatja.

HTML

Friss topikok

Linkblog

2010.11.21. 15:42 Mikrobi

A Jobbik erőszakos kampánya templomunk előtt

Ma egy jobbikos aktivista ádventi keresztállításra toborozta a miséről távozó híveinket. Én is kaptam tőle egy röplapot. Amikor elolvastam és láttam az alján aláíróként a Jobbik Magyarországért Mozgalmat, felszólítottam, hogy hagyja abba az osztogatást és távozzon. Szemtelenül visszakérdezett, hogy miért. Nem elegyedtem vele vitába, csak közöltem vele, hogy nem kap engedélyt a tevékenységére. Gúnyosan válaszolt, hogy de ez közterület. Felvilágosítottam, hogy ez bizony nem közterület, hanem a templom kertje, egyházi tulajdon. Még mindig nem volt hajlandó távozni, hanem vitázni próbált velem, amire továbbra sem voltam fogadóképes. Kb. a 25. felszólításomra, amikor már rendőrrel fenyegetőztem, kegyeskedett eltávolodni a járdáig, ami már valóban közterület. De amikor eltávoztam és visszatértem, már megint a kertben őgyelgett a sunyi fajzat. Kicsinyességére jellemző volt, hogy már mindenki elment a templomból, tehát osztogatni se volt kinek a röplapjait, de azért ő megmutatta:-) Egyébként Erdő Péter bíboros úr tavaly körlevélben tiltotta meg, hogy papok beszédet vagy imádságot mondjanak pártrendezvényeken, amivel maximálisan egyetértek.

Az eset után azonnal írtam a helyi Jobbik-elnöknek. Délután azonban egy másik helyi jobbikostól körlevélben meghívót kaptunk a plébánia hivatalos címére, amelyre szintén reagáltam, megemlítve a délelőtti affért és a levelemet az elnök úrnak. Az elnök úr másnap válaszolt, sajnálkozott az affér miatt, de kijelentette, hogy a Jobbik rendkívül fontosnak tartja a keresztény egyházak tanítását és társadalmi elismertségét.

Ami meg a keresztállításokat illeti, az egész úgy hülyeség, ahogy van. Először is, miért egy párt szervez imádságot? Ilyenkor mindig kilóg a lóláb, az ilyesmi identitászavarról tanúskodik. A párt politizál, az Egyház imádkozik. Ha egy ember egyszerre hívő és egyszerre párttag, akkor eljöhet a templomba, vagy kiállhat a tér közepére is imádkozni, de nem pártzászló alatt. Ugyanígy a templomban sem tarthatnak ugyanazon hívők pártgyűlést, csak mert egy pártnak is a tagjai. Ha a jobbikosoknak egy kis eszük lenne, létrehoznának egy egyesületet, ami tömörítené a Jobbik keresztény vallású tagjait, ők meg civilben, az egyesület tagjaiként vennének részt a keresztállításon. Pártzászlók és jelvények nélkül, természetesen. Dehát nem olyan régen a kuruc.infón megjelent egy hosszú tanulmány, amelyben azt taglalják, hogy igazán tanulhatna a Jobbik Hitlertől, aki zseniális módon utcai nagygyűléseken fűtötte az emberek harci kedvét. A Jobbik a MIÉP sorsára fog jutni, figyelmeztet a szerző, ha holmi parlamenti politizálásra adja a fejét, mint a demokratikus pártok általában. Nem, ehelyett népgyűlésekre, utcai megmozdulásokra, sőt, "forradalmi harcra" van szükség!  (A forradalom szó 9-szer szerepel a cikkben.) Volt is  nagygyűlés november 12-én. Vajon a miséről kijövő híveket is az új szemlélet miatt agitálják ádventi imádságnak álcázott politikai programjukon való részvételre?

Egyébként liturgikus szempontból is hülyeség a keresztállítás ádventben, hiszen ilyenkor gyertyát szoktunk gyújtani az ádventi koszorún, a keresztnek sokkal inkább nagyböjtben van értelme, amikor Krisztus szenvedése kerül előtérbe. Ádventben a messiásváráson van a hangsúly.

Ráadásul már jó pár éve kettőskeresztet állítanak a jobbikosok, ami a pártjuk emblémája, a közvélemény szemében régen összekapcsolódott a radikális jobboldallal. Nem hiszem, hogy egy ilyen akcióban bárkinek az jutna eszébe, hogy az esztergomi egyházmegye érsekség (a kettőskereszt érseki szimbólum), vagy hogy az országot Szt. István alapította (az apostoli királyé is).

Nekem a Jobbik nagyon szimpatikus volt, mielőtt párttá alakult, még az ádventi keresztállítás is belefért, de mióta határozottan pártrendezvény és kettőskeresztet állítanak, elfogadhatatlan. Mint ahogy a Jobbik sok szélsőséges megnyilvánulása és erőszakos, egyre gyakoribbá váló utcai megmozdulásai is. Fölöttébb veszélyesnek tartom, hogy Hitlertől tanulnak politizálni.

Slusszpoén: a helyi alapszervezet telefonszáma nyilván véletlenül 365-1488

2 komment · 1 trackback

Címkék: politika jobbik hitler ádvent keresztállítás


A bejegyzés trackback címe:

https://attilaatya.blog.hu/api/trackback/id/tr1002463233

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Keresztállítás fejlődése a jobbiknál 2010.12.05. 11:43:08

Egyszeres kereszt, kettős kereszt, hármas kereszt, négyes kereszt, ... hetes kereszt, nyolcas kereszt és kész is a fenyőfa alak. A kezdetekben ezen pártegyház, olyan 2003-2007 körül, sima ókori kivégzőeszközöket állított még, jellemzően tömör hulla...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fil 3,8 2010.12.06. 11:48:46

Állandóan harcolnia kell.

vényesssy 2011.03.23. 20:52:00

Hol vannak az újabbak, atyám?
süti beállítások módosítása