Attila atya gondolatai

Nem szeretem az állóvizet, mindig keresek magamnak kalandot. Nyáron Németorszagban helyettesítettem és sok erdekes dolog törtent velem. Az évközi mókuskerék nem ennyire érdekes, de azért előfordul ilyenkor is kaland. A világról is van véleményem. Akit erdekel, mi, itt elolvashatja.

HTML

Friss topikok

Linkblog

2010.08.12. 14:59 Mikrobi

Kalandos fényképezőgép-javítás

Tönkrement a fényképezőgépem kihajtható LCD-jének a kábele. Elég kényelmetlen volt, hogy csak az átnézeti keresőben tudom visszanézni a készített képeket, meg nem tudom másoknak megmutatni őket, ezért rászántam magam, hogy szervízbe viszem. A márkaszervíz drága, hiszen a márka abból él, hogy (relatíve) olcsón adja a fényképezőgépet, de irgalmatlan drágán javítja. (Egyébként ugyanez a helyzet az autókkal is.) Ezért először próbáltam keresni egy magánszervízt. Találtam is az Interneten egyet, ami nem is volt túl messze, a kameraszerviz.hu-t. Felhívtam, mondta a szerelő, hogy valószínűleg meg tudja csinálni, hát elvittem.

A szervízben az első, amin megakadt a szemem, egy tonfa volt. Jó harcias szerelő lehet a fickó, gondoltam, vagy időnként ki szokták rabolni? Mindjárt letegezett, amit lenyeltem,  pedig nem ma töltöttem a 18-at. (Egyébként ő sem.) Megnézte a gépemet és máris mutatott egy kibelezett ugyanolyat. "Ennek megadta magát a tápja, javíthatatlan. Átszerelem bele neked az LCD-t, teljesen jó lesz. 20 ezer forint." Majd jelentőségteljesen hozzátette: "A Canon 30-35 ezer +ÁFÁ-ért csinálja". Kicsit gondolkoztam rajta, majd igent mondtam.

Közben felhívta őt egy ügyfele. Amikor letette, mindjárt elmesélte, hogy milyen értetlen a fazon, nem érti meg, hogy ha beleejtette a gépét a vízbe, akkor nem egyszerű javítani. Felmatricázta a gépemet és eltette. Mivel én továbbra is ott álltam, megkérdezte, hogy mit akarok még. Mondom, a papírt. "Nem bízol bennem?" - hangzott meglepetésemre a válasz. - "Engem a fórumokon mindenki dicsér! Talán még ÁFÁ-s számlát is kérsz róla? Mert akkor 25 ezer + ÁFA(!)" Kicsit vitatkoztunk rajta, hogy hogy lesz a nettó 20 ezerből ÁFÁ-val 25 + ÁFA, de aztán megnyugtattam, hogy nem kérek számlát. "Azért írjunk egy papírt, így szokták ezt mindenhol" - mondtam neki békülékeny hangon. Elővett egy sajtpapírt, rányomta a hosszú bélyegzőjét és elkezdett firkálni. Közben nem hagyta abba a leckéztetést. Megkérdezte, hogy mivel foglalkozom. Én, hülye, megmondtam, hogy pap vagyok. Megállt a firkálásban és nekem próbált szegezni egy kérdést: "És ha bemegy hozzád valaki, hogy..." Itt elfogyott a türelmem és rászóltam, hogy ne oktasson, írja alá a papírt és hadd menjek. Ezen ő halálosan megsértődött és visszaadta a gépemet, hogy akkor ő nem hajlandó nekem megjavítani. Vigyem, ahova akarom. Elmondtam neki a véleményemet a gondolkodásáról és szóvá tettem azt is, hogy mindjárt letegezett, holott nem őriztünk együtt libát, se óvódástársak nem voltunk. Aztán elbúcsúztunk. A gyökér veszített 20 ezer potya forintot, mert nem hiszem, hogy valamit is fizetett volna a javíthatatlan gépért.

Itthon aztán rákerestem a nevére, elvégre "őt a fórumokon mindenki dicséri". Hát nem egészen így van. Elég sokan dicsérik, de legalább annyian voltak, akik szidták a parasztsága miatt. Sőt, még olyat is találtam, aki lopással vádolta meg, hogy a javításra leadott fényképezőgépet mindenféle kifogással magánál tartotta, végül közölte, hogy javíthatatlan, de szívesen megveszi 5000 Ft-ért. (Talán a nekem szánt donor gépet is így szerezte.) Felhívtam egy másik szerelőt, az felvilágosított, hogy jól jártam, hogy nem javíttattam ezzel a paraszttal, hiszen ha az én gépemben elfáradt az a kábel, a használt gépből átszerelt alkatrész is lehet, hogy két hétig bírja csak. Ezek után már nem maradt más lehetőség, csak a Canon szervíz. Elvittem oda, közölték, hogy 18000 Ft-ért megcsinálják. Felhívtam az emberünket, aki igen csodálkozott rajta. Felhasználtam az alkalmat, hogy elmagyarázzam neki, hogy szoktak Európában bánni az ügyfelekkel. Meglepő módon egész meghunyászkodott. Bár nem hiszem, hogy a természetén nagyon tudna változtatni.

Epilógus: a gépem egy nap alatt elkészült és végül csak 15000 Ft-ba került a javítás. ÁFÁ-val.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://attilaatya.blog.hu/api/trackback/id/tr862235356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fil 3,8 2010.08.23. 19:29:43

A jó személyészlelés napjaink kommunikációs kulcskérdése. A magázódáshoz fel kell nőni. Aki ezt nem érti, nem teszi, annak ugrik 20 ezer "adómentes" forint. Évek óta tartom olyan emberekkel a kapcsolatot, akikről bátran elmondhatom, hogy a barátaim. Mégis magázódunk. Igen, a "te" után - sajnos - könnyen jön a "m@rh@".
süti beállítások módosítása