Attila atya gondolatai

Nem szeretem az állóvizet, mindig keresek magamnak kalandot. Nyáron Németorszagban helyettesítettem és sok erdekes dolog törtent velem. Az évközi mókuskerék nem ennyire érdekes, de azért előfordul ilyenkor is kaland. A világról is van véleményem. Akit erdekel, mi, itt elolvashatja.

HTML

Friss topikok

Linkblog

2009.08.18. 23:43 Mikrobi

Komlofarm-latogatas

Tegnap sok erdekes dolog nem törtent, csak ket miset meg egy beszentelest vegeztem. Ez az atlagnal több munkaval jart, de azert közel sem szakadtam bele. Este a vendeglöbe bejött ket indiai meg ket nemet. Megütötte a fülemet, hogy mindenfele misekröl, meg korusokrol beszelgetnek, aztan amikor az öreg nemet az egyik indiainak 10 eurot adott, hogy misezzen az elhunyt testvereert, felalltam. Nem, nem koboztam el a penzt, csak megkerdeztem, hogy csak nem papok-e. Ket Romaban tanulo indiai pap volt, meg a nemet pesztraik. A környeken helyettesitenek, egy kis kirandulast csinaltak. Hellyel kinaltak, igy együtt ettünk, jot beszelgettünk. Föleg a nemetekkel, mert a fiatalabb indiai csak vihogni tudott nemetül, az idösebbnek meg nem ertettem a kiejteset. De azert aranyosak voltak.

Ma elmentem T.-ba Herr F.-hez, megpedig bicajjal. Az A.-i sekrestyes felesege ajalnotta fel, en pedig örömmel elfogadtam. Ma bicajoztam elöször. Herr F.-nek kb. 10 ha komloja, meg egy vendeglöje, panzioja es muzeuma van. A komlo errefele nemzeti növeny, mint nekünk a szölö, de mas hasonlosag is van: azonosak a kartevöi, es ezt is alkoholos italhoz hasznaljak. Igaz, a sörbe komlobol csak egy keves kell, ettöl lesz keserü es ez adja az aromajat. Megmutogatta a növenyt, a viragjat, darabolo es viragletepö gepet (ezt mar vasarnap müködes közben is lattam), a komloszarito padlast, a zsakolot, meg az 50 evvel ezelötti eszközöket. Tudtatok, hogy a komlo ketlaki növeny? Amit a sörhöz hasznalnak, az a nöi (amit nem ertek, mert abban van a viragpor), de mutatott himivaru viragot es a termeset is. Kicsit nehez volt megertenem a dolgokat,  hiszen a komloipari szaknyelv nem sok közhasznu kifejezest szamlal. De azert sok mutogatassal meg körülirassal megertettem, hogy szedik, valogatjak, szaritjak es hogy keszül a sör.

Meghivott ebedre, az egesz csaladdal együtt ettünk. Herr F.-nek harom gyereke is van, a fiunak termeszetesen ugyanaz a keresztneve, mint az apjanak es a dinasztia összes felmenöjenek. Ö mar az ükunokaja az elsö Michael F.-nek, aki meg az 1800-as evekben kezdte az ipart. Weltenburgi sörrel kinalt, sajnos csak egy 3 decissel. Mar egesz hozzaszoktam a fel literes fogyasztashoz, neha meg abbol is lemegy kettö. Ebed utan kicsit jatszottam a gyerekekkel, van egy kis Nintendojuk, amin mindenfele rejtvenyeket kell megoldani. Büszke voltam, hogy en is meg tudtam oldani, amit a 8 evesek:-)

Aztan elpalyaztam. Viszont mas uton tertem haza orszagomba, söt, elkarikaztam Mindelstettenbe is. Itt elt es halt meg egy szenteletü nö, Anna Schäffer. 13 eves koraban kinyilatkoztatast kapott, hogy sokat es hosszan kell szenvednie. Apaca akart lenni, de mivel ez abban az idöben penzbe került, elment szolgalni. Az eletrajza szerint valami sulyos balesetet szenvedett a labaval a kazanban, a reszleteket meg ki kell szotaraznom. Lenyeg, hogy nem halt bele, de nem tudtak meggyogyitani, viszont pokoli sokat szenvedett eveken keresztül. Ezalatt az idö alatt mindennap aldozott es a plebanosa lelki vezetesevel nagyon magas lelki tökeletessegre jutott el. Szentseg hireben halt meg es 1999-ben avattak boldogga. Szeretnek mielöbb szentte avattatni is. Mildenstettenben zarandokhazat epitettek, annyian jönnek a sirjahoz. Elhoztam egy jo par szentkepet, a betegeim között szetosztom majd egy magyar nyelvü rövid eletrajzzal. Okt. 8-an halt meg, az ugyan nekünk Magyarok Nagyasszonya, de azert rola is emlekezzünk majd meg!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://attilaatya.blog.hu/api/trackback/id/tr621320933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása