Attila atya gondolatai

Nem szeretem az állóvizet, mindig keresek magamnak kalandot. Nyáron Németorszagban helyettesítettem és sok erdekes dolog törtent velem. Az évközi mókuskerék nem ennyire érdekes, de azért előfordul ilyenkor is kaland. A világról is van véleményem. Akit erdekel, mi, itt elolvashatja.

HTML

Friss topikok

Linkblog

2009.08.27. 22:51 Mikrobi

Látogatás a tavalyi helyemen

Végre összejött a látogatás a tavalyi, "szokásos" helyemen. 100 km-t utaztam, a fél útvonalon fel volt bontva az út, de megérte. De először az odautazásról. Landshut előtt ki volt téve egy Umleitung tábla, nosza követtem is az utasítást. A GPS is értett a szóból, szépen újratervezte az útvonalat. Mentem is egy darabig, de hamarosan ismét felbontott úthoz vezérelt. Mint később rájöttem, ez ugyanaz az út volt, csak vagy 50 km-en át felújították. Próbáltam elkerülni, de minden út ugyanoda vezetett vissza. Végül már a földutakat is megpróbáltam, de nem sikerült. Kérdeztem egy munkást, hogy merre lehet kikerülni az építkezést, azt mondta, csak menjek tovább. De, mondom, ott áll a markoló az úton! "Lehet menni!" Hát nagy nehezen elmentem mellette, meg húsz másik gép mellett is a felmart aszfalton, végül sikerült átverekednem magamat.

Először az E. házaspárhoz mentem, Frau E. a M.-i sekrestyés. Herr E. azzal a mondásommal fogadott, amit tavaly mondtam neki a szélsőségesen liberális egyháztanácstagokról, hogy "az ellenzék nincs itt". És nevetett hozzá. Aztán segített keresni nekem egy útvonalat a térképen hazafelé, amivel kikerülhetem az útfelbontást (nem sikerült). Meséltek az idei helyettesről, egy indiai papról, aki szegény alig tud németül, kínszenvedés neki a helyettesítés. Ráadásul még autója sincs (legalábbis ide nem hozhatta magával), így a sekrestyéseknek kell mindig szállítani őt a misére.

Meglátogattam őt is D.-ban. Tényleg nem tudott németül, angolul beszélgettünk. Aranyos volt, kiderült róla, hogy odahaza spirituális, most Rómában tanul még hozzá, ugyanott, ahol az én sipirituálisom is annak idején. Váltottam pár szót a titkárnővel is és megkértem, hogy hadd üljek oda a számítógéphez, hogy az erepes ügyeimet rendbetegyem. Kínszenvedés volt kivárni, amíg lejött egy-egy oldal. Ha jövőre idejövök helyettesíteni és ez az ISDN-kapcsolat lesz, meg fogok őrülni.

Ezek után átmentem O.-be. A F. család már nagyon várt, bár Herr F.-nek dolgoznia kellett (azért végül vele is találkoztam futólag). A gyerekek szépen nőnek, már a legkisebb is iskolás. A legidősebb fiút beszerveztem az eRepublikba, a eNémetország igencsak gyenge, mert kevesen játszanak benne. Aztán elmentem a BMW-s Kathi sekrestyéshez. Nagy szeretettel fogadott és jól leszidott, hogy nem jelentkeztem időben, kifejezte a reményét, hogy ez jövőre nem így lesz. Mesélt a plébánosról is, akinek szegénynek baj van a fülével, hetekig kórházban is volt vele a nyár elején, már akkor is helyettesíteni kellett. Panaszkodott a mostani helyettesre, hogy nem értik egy szavát sem. Na persze, hiszen az ö, ü betűk egy indiainak kimondhatatlanok. Frau B.-nek megint új BMW-je van, de semmi extra, ugyanolyan 1-er, mint mindig. Azért megfájdult érte a szívem;-)

Ezek után visszamentem F.-ékhez, akik finom ebéddel láttak vendégül. Ebéd után átmentem S.-ékhoz is, akiknél a halászlevet főztem tavaly. A fiuknak (BMW-s mérnök) új kocsija van, egy BMW Z4-es. Ki kellett próbálnom:-) Utána az apja megmutatta új szerzeményét, egy veterán, 1953-as Eicher traktort. Megmutogatta, hogy melyik pedál mit csinál (ugyanúgy működik, mint az autó), aztán mondta, hogy tessék, vezessem. Szemem-szám elállt és nem vállaltam, mondtam, előbb álljon ki vele, megnézem, hogy működik, aztán. Beindította a motort, kiállt a garázsból és átadta nekem. Az út felé menet két autó között kellett elmennem egy erős lejtőn, hát, bepánikoltam. Egyszerre nyomtam a féket, a kuplungot és a gázt, valamint húztam a kéziféket, majd ahogy a gazdája a hátam mögött kiabált, teljesen reflexszerűen hol az egyiket, hol a másikat felengedtem. Kegyelmi pillanat volt, amikor az egyébként iszonyatos nyomatékú dízelmotor lefulladt. Ezek után Herr S. kivitte nekem a traktort az útra, el a ház másik felére egy sima füves placcra, ott megint átadta. Itt már nem volt semmi gondom, szuperül ment, közben a felesége fényképezett. Csodálatos fotók születtek:-)

Végül, már majdnem este, hazaindultam, ugyanazon az úton, mint visszafelé:-D Annyi különbség volt, hogy a gépeket már leállították, így legalább azokat nem kellett kerülgetni.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://attilaatya.blog.hu/api/trackback/id/tr441385398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása