Attila atya gondolatai

Nem szeretem az állóvizet, mindig keresek magamnak kalandot. Nyáron Németorszagban helyettesítettem és sok erdekes dolog törtent velem. Az évközi mókuskerék nem ennyire érdekes, de azért előfordul ilyenkor is kaland. A világról is van véleményem. Akit erdekel, mi, itt elolvashatja.

HTML

Friss topikok

Linkblog

2009.08.16. 23:11 Mikrobi

Mise a sörsatorban (es komlofesztival)

Elegge feltem a sörsatori misetöl, de nem volt semmi baj. Atvonultunk a templomtol egy disznonevelde es egy tragyadomb mellett a sörsatorba, ahol szepen fel volt diszitve egy nagy asztal. Volt füst, akolitusgyertyak, minden. Az emberek az asztaloknal ültek, illetve amikor kellett, felalltak. Terdelni nem lehetett, mondtam is, hogy alljanak csak az urfelmutatas alatt. A mise elejen jutott eszembe, hogy nem irtam bevezetö szöveget (erre mar nem volt se eröm, se idöm a sok predikacioiras közepette). Azert megprobaltam mondani valamit fejböl, es annak ellenere, hogy meg azt is elfelejtettem, hogy pontosan miröl szol majd az evangelium, szerintem ertelmes volt. Ilyet most mertem elöször csinalni eletemben. Az A.-i mise elejen mar batran beszeltem fejböl, raadasul ott mar az evangeliumrol:-)

A predikacioba beleirtam ket szojatekot. Az egyiket nem is szandekosan. De a poenokat különösen jova tette a helyszin. Ugye, a szenteckeben Szt. Pal ov minket a bortol, azt mondja, inkabb a Szentlelekkel teljünk el. Az alkohol es a lelek a latinban es a nemetben ua. Ez volt az egyik. A masik meg a mertek szo. A mondat igy hangzott: "genießen wir den Geist des Weines und Bieres mit Maßen, aber lasst uns nur der Heilige Geist erfüllen": vagyis elvezzük az alkoholt mertekkel, inkabb hagyjuk, hogy a Szentlelek töltsön el. De a Maß egyuttal a literes söröskorsot is jelenti. Mindezt egy sörsatorban.

A mise utan tepnem kellett A.-ba, es mivel senki sem hivott meg kajalni, itthon is ebedeltem. De du. azert visszamentem T.-ba bulizni. Volt kezmüvesvasar, traktorkiallitas, majd felvonulas is. 50-60 eves traktorok pöfögtek. A legregebbi traktorokat meg kezzel kellett beinditani, a lendkerek megloditasaval, elötte meg a motort gazegövel izzitottak (Diesel). Ilyet se lattam meg. Az egyik ministransom haverjanak is volt egy old timer traktorja, felkeredszkedtem mellejük. Nem semmi elmeny volt:-) Persze, tavaly az 1926-os tüzoltoauton, rezsisakban meg jobb volt, de azert ez se volt rossz. Aztan csomoan leszolitottak, hogy "a Herr Pfarrert lattuk am a traktoron!"

A buli szervezöjenek van egy fogadoja es egy oriasai komloültetvenye. Üzemeltet is egy "Hopfenerlebnis"-t, vagyis egy programot, aminek kereteben bemutatja, hogy szedi le a gep a komlo viragat az agakrol. Ez regen irgalmatlan nagy munka volt, asszonyok csinaltak, ma egy irgalmatlan nagy gep csinalja, csak be kell hanyni az indakat a drottal együtt, amire felfuttattak, a vegen meg kijönnek a viragok. 12 eve minden evben felallitja a vendeglöje udvaran a sörsatrat es napokig megy az eves-ivas, fuvoszenekarok valtjak egymast, valasztanak Hopfenzupfenkönigint is. Ez utobbi egy sajatos szepsegverseny gyöztese. A zupfen szo jelenti a komlo letepeset az indarol. Jelölt csak Hopfenbauer lanya lehet, akit az intelligenciateszt helyett alaposan kikerdeznek a komlotermesztes csinjarol-binjarol. Aztan aki a legszebb es legokosabb, kap koronat, femjogart a vegen egy femkomloval es ö kepviseli a falut egy evig mindenfele komloesemenyen, pl. Berlinben. Be is mutattak a komlokisasszonyt, valoban mutatos volt. Aztan jött egy csomo öregasszony es a königinnel együtt leültek a komlocibalo gep melle, hogy bemutassak, hogy tepkedtek regen a komlot. Termeszetesen neztem a kis königint, hogy megy neki a munka, nem volt rossz. Marmint ahogy csinalta.

Aztan vegre megtalalt a Herr F., a cegtulajdonos es a markomba nyomott par kilapitott söröskupakot az ingyensörnek es kajanak. Szemrehanyolag figyelmeztettem, hogy jövöre hamarabb adja at az egyhazi adot, meghivattam magamat keddre ebedre es üzemlatogatasra, aztan mentem a sörert. (Botrankozoknak: poen az egesz, ö hivott meg.)

A sörsatorban sok idös megtalalt, kicsit leültem mellejük sörözni, beszelgetni is probaltunk, de sehogy se ertettem a beszedjüket, se ök az enyemet. Unalmamban elkezdtem radarozni. Feltünt, hogy nemcsak az ismeröseim öregek, hanem szinte mindenki. Egy kivetellel. A mellettünk levö asztalnal egy fiatal lany unatkozott egy nehany szemlatomas szellemi fogyatekos felnött gyerekkel. Igyekezett foglalkozni velük, de nem nagyon ment neki. Amikor az egyik patyolgatottja visszajött a gyereksarokbol halalfejje maszkirozva es nyultam a fenykepezögepert, eljött az en idöm. A szellemi allapotabol fakadoan roppant közvetlen lany elkezdett pozolni elöttem, amivel ujabb fenykepeket provokalt ki, majd pillanatok alatt beszelgetni kezdtem a gondozojaval. Par perc mulva mar hellyel kinaltak, hamarosan atvaltottunk tegezödesre, es a du. tovabbi reszet velük töltöttem. Itt nem voltak nyelvi problemak, siman ment a beszelgetes. Megtudtam, hogy evangelikus, 28 eves, regota dolgozik mar egyhazi es vilagi szellemi fogyatekosokat gondozo intezmenyekben, "Lebenspfleger". Ez azt jelenti, hogy vigyaznak rajuk, hogy bajuk ne essen, de mindenben hagyjak öket dönteni. Eldönthetik, hogy mit csinalnak a penzükkel, az egyik pl. alkoholista. Viszont mar nagyon elege van a munkabol, mert napi 12 oraban velük van. Szoval ezert nem elvezte a  Hopfenzupfenfestet. 4 het mulva munkahelyet valt. Az egyik szellemi serült a maga keresetlen közvetlensegevel kifejtette, hogy mekkora hülyeseg a katolikusoknal a cölibatus, hiszen hazassag nelkül is nyugodtan mehet a szex, meg gyereket is lehet csinalni. Jokat mulattam hallgatva öt. A gondozoja intelligenciajat mutatja, hogy ö viszont nem kapaszkodott bele a temaba, mint sokan. De enelkül is talaltunk böven temat.

Miutan nagy nehezen elbucsuztam töle, elempenderült egy lany es megszolalt magyarul. Kiderült, hogy mar 7 eve asszony, idehazasodott H.-be. Törökszentmiklosrol szarmazik, az anyja pont itt van latogatoban. Beszelgettünk kicsit. Megtudtam töle, hogy ki az A.-i magyar, merthogy itt is van egy, meg a nevet is tudtam, csak azt nem, hogy ki az. Hat a penztaros a strandon:-) Mivel templomba nem jar, ö nem tudja, hogy magyar vagyok, legközelebb kicsit meglepem:-)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://attilaatya.blog.hu/api/trackback/id/tr321313960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása