Attila atya gondolatai

Nem szeretem az állóvizet, mindig keresek magamnak kalandot. Nyáron Németorszagban helyettesítettem és sok erdekes dolog törtent velem. Az évközi mókuskerék nem ennyire érdekes, de azért előfordul ilyenkor is kaland. A világról is van véleményem. Akit erdekel, mi, itt elolvashatja.

HTML

Friss topikok

Linkblog

2009.08.15. 23:36 Mikrobi

Nagyboldogasszony sok munkaval es sporttal

Ket miset mondtam ma. Az elsöt H.-ben, ahol olyan szepen enekeltek a ferfiak, olyan ügyesek voltak a ministransok, hogy teljesen fellelkesültem, szinte otthon ereztem magam a misen. Kaptam egy szep csokor (altalam) megszentelt gyogynövenyt. Sajnos nem tudtam sokaig maradni a mise utan, mert mennem kellett A.-ba, ahol viszont azzal fogadtak, hogy meghalt valaki a faluban. Mar megint. Mint du. megtudtam egy fickotol, aki ramköszönt futas közben, itt egy ev alatt 10-11 halaleset törtenik. En meg az evi termes negyedet eltemetem ket het alatt. Belevettük a könyörgesekbe meg a kanonba, egyebkent normal mise volt. Itt vegigmentem a templomon a szentelt vizzel, jol bespricceltem öket a WC-kefevel. Azt szeretik nagyon.

Mise utan, ahogy baktattam vissza a fogadohoz, azt latom, hogy villog egy tüzoltosagi Audi a haz mellett. Egy tüzolto epp elsösegelyt nyujtott egy balesetet szenvedett biciklistanak. Mint megtudtam, errefele teljesen normalis, hogy tüzoltoautoval megy az elsösegely. Hamarosan jött a Bajor Vöröskereszt mentöautoja. Termeszetesen mindket szervezet önkentes.

Nagyon vallasos akartam lenni, ezert fogtam a zsolozsmaskönyvet es visszamentem a templomba. Vesztemre, meg ottertem a sekrestyest, akivel azonnal szoba elegyedtünk. Kezdtük a liturgiaval, ministransokkal, de hamarosan ratertünk a gyonasra. Ez Nemetorszagban neuralgikus pont. Ö ugyan szokott gyonni, de neki is vannak fenntartasai. Egyet tökeletesen megertek: a helyi papnal nem szeret gyonni. Viszont allitolag szokott tartani bünbanati liturgiat, amire hiv gyontatokat es egy nyugdijas kisegitö is szokott itt gyontatni. Egy orat beszelgettünk a sekrestyessel, ugyhogy a zsolozsma teljesen elmaradt (akkor), de ahogy talan Xaveri Szt. Ferenc mondja, vele is megtörtent, hogy meg a zsolozsmat sem hagytak elmondani neki.

Ebed közben jött a telefon az elhunyt csaladjatol, hogy akarnak velem beszelni a temetesröl adj Uram, Teremtöm. Elegge elrontotta a kedvemet, hogy Nagyboldogasszony napjan delben kell temetest felvennem. Otthon ugy elhajtjuk az ilyet, hogy arrol koldul! Itt viszont kenytelen voltam a Kirchenpfleger ebedjet is elrontani, mert nem tudtam, hogy kell itt egy temetest felvenni. Vegül ebed utan talalkoztunk mindnyajan a plebanian es a papirmunkat elhalasztottuk, viszont az idöpontokat megbeszeltük. Megkaptam a halott eletrajzat is, amit helyi szokas szerint felolvasok, de kikötöttem, hogy a predikacio az evangeliumrol fog szolni. Most mar csak az a kerdes, hogy meg tudom-e irni es korrekturaztatni csütörtökig.

Du. kimentem a strandra, föleg, mivel megint megbeszeltem a ministransokkal. Csakhogy azok közül csak nehany volt kint es azok sem együtt, hanem a sajat barati körükkel. Idegen gyerekekhez meg nem akartam odamenni, igy jobbara egyedül uszkaltam. Több mint egy kilometert! Persze azert közben többen ramköszöntek. Mivel a joltartas miatt elkezdett nöni a hasam, este meg futni is elmentem, pedig mar eleg faradt voltam. Aztan viszont mar csak grillezett pulykacsikokat ettem salataagyon.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://attilaatya.blog.hu/api/trackback/id/tr791312134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása