Attila atya gondolatai

Nem szeretem az állóvizet, mindig keresek magamnak kalandot. Nyáron Németorszagban helyettesítettem és sok erdekes dolog törtent velem. Az évközi mókuskerék nem ennyire érdekes, de azért előfordul ilyenkor is kaland. A világról is van véleményem. Akit erdekel, mi, itt elolvashatja.

HTML

Friss topikok

Linkblog

2009.03.05. 17:53 Mikrobi

Szentfoldi elmenyeim 3.

Ma a miset a nazareti bazilikaban tartottuk. Ez a templom Szt. Jozsef feltetelezett hazara epult. Az altemplomban feltartak egy pincet, amirol azt tartottak, hogy Szt. Jozsef asztalosmuhelye volt. De a levezeto lepcso olyan szuk es kacsakaringos, hogy se a gerendakat levinni, se a kesz gyontatoszekeket felhozni nem lehetett volna. Arro volt szo, hogy itt lesz a mise, de jottek olaszok es a ferencesek nekik adtak oda a helyet. Az idegenvezetonk ugy kiabalt, mintha zsinagogaban lett volna. De el kellett mennunk a Szt. Jozsef templomba, ahol viszont magunk voltunk, sokkal jobb volt a mise. Aztan megneztuk a templomot es a kornyeket.

Vettem par ajandekot, meg magamnak egy kafiat, azt a beduin kendot, amit az Arafat tett nagyon nepszeruve. Magyarorszagon is egyre tobben hordjak kifejezve a palesztin nep iranti egyutterzesuket. En is ezert vettem es fogom hordani, otthon persze salkent. Ahogy a zsebemben kotorasztam penz utan, egyszer csak elovettem ket utlevelet. Az enyemet, es egy 12 eves kissracet, amit meg minden bizonnyal Ferihegyen tettem el veletlenul, amikor mindent ki kellett pakolni a biztonsagi ellenorzeskor. Szegeny gyerek, remelem, el tudtak utazni. Gyorsan odaadtam az idegenvezetonknek, o meg felhivta a nagykovetseget, majd erte jonnek.

Atrandultunk Kanaba, ahol egy igen gazdag ember hazara epult templomot es alatta az asatasokat neztuk meg. Hogy ez valoban a kanai menyegzo helyszine volt-e, azt nem lehet tudni. Viszont egy szuvenirshop jol megel belole a templom mellett. En is vettem ott szep, a hazassaggal kapcsolatos dolgokat. Kanai bort is vehettem volna, de annak sok koze a borhoz nincs, meg mar kaptam is mastol, aki itt jart.

Az ebed egy gyorsetteremben volt, immar penzert. De csak falafelt ettem, az nem draga. Viszont nagyon finom, egyre jobban kezdek beleszeretni ezekbe a csicseriborsobol keszult etelekbe.

Du. felmentunk a Tabor-hegyre, de utkozben beugrottunk Zipporiba, ami allitolag Maria szuletesi helye. Itt is epult egy templom, meg nem nagyon ismert, ugyhogy magunk voltunk. Illetve volt egy del-amerikai szerzetesfele, meg a macskaja. A macska nagyon edes volt, de amikor a szerzetes felvette es nem engedte el, jol belemart az arcaba:-) Na vegre, egy kis horror:-) A kertben volt egy citromfa, amirol kaptam egy szem igazi citromot. Eddig ugy tudtam, hogy haloban terem az Auchanban, pedig fan.

A Tabornak aminek semmi koze nincs a magyar tabor szohoz, heberul koldokot jelent, mert ugy emelkedik ki a tajbol, mint a koldok a hasbol. A templom ket tornyaban egy-egy kapolna van Mozesnek es Illesnek szentelve. A templom maga pedig Jezus "satra". A kertben mindenfele egzotikus noveny nott, amelyekbol mintakat vettem. Igy van echte baberlevelem, borsfalevelem, borsom, sot, Krisztus-tovist is kunyeraltam. Nem tudom, meg lehetne-e gyokereztetni, de megszaritva is jo lesz mutogatni a hittanosoknak.

Hazafele bementunk Naim falucskaba, ami most egy tiszta mohamedan arab kozseg, egyetlen kereszteny sem el benne. Az egykori katolikus templom azert megvan, de ezt is egy arab csalad tartja rendben (nagyon szepen). Itt megtamadott egy gunar, pedig csak le akartam fenykepezni. Az arab soforunket megkertem, hogy mutassa meg, hogy kell hordani a kafiat. Ezzel nagyon nepszeru lettem a gyerekek elott, rogton elkezdtek fenykepezni, meg a paptestverek is. A gyerekek kozben allitolag arrol beszeltek, hogy hogy tudnak ellopni K. P. atya fenykepezogepet. Legalabbis a zsido idegenvezetonk szerint az arab sofor ezt hallotta.

Mar majdnem otthon megalltunk egy kibucnal, ahol az elelmiszerboltban disznohuskeszitmenyeket lehet venni. Az egesz kornyeken csak itt. Torvennyel probaltak betiltani a disznotenyesztest es a disznohuskeszitmeny-gyartast, de egy kereszteny arab megtamadta a torvenyt az alkotmanybirosagon a 60000-es kereszteny kisebbsegre hivatkozva. Rohej, de ez eleg volt, hogy megvaltoztattassak a torvenyt. Az, hogy vallasi eloirast allami torvenybe iktattak egy allitolag szekularizalt orszagban, az senkit nem zavart. Erdekes, hogy ugyanez a lobbi Amerikaban mindent megtesz a vallasi eloirasok torvenyek altali negligalasaert. Mindenesetre vettem finom disznoszalamit, holnaptol kezdve nem koltok meg falafelre sem.

Szólj hozzá!

Címkék: izrael szentfold koser


A bejegyzés trackback címe:

https://attilaatya.blog.hu/api/trackback/id/tr32983653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása